UČITELJ “ZLATE” DOBE IMA SOČUTNO SRCE

Vljudno vas vabim na ogled intervjuja ob izzidu knjige Učitelj “zlate” dobe ima sočutno srce.

Na državnih šolah se z intelektualnim znanjem absolutno pretirava, pogrešam več umetniških znanj, kar se že kaže pri mladih kot velik primanjkljaj … Zamislite si, da učitelj od prvega šolskega dne kaže antipatijo do vašega otroka. Menim, da takšen človek ni primeren za učitelja, mar ne? Opravičila za antipatijo ni, da se razumemo. bolje zanj in posredno za otroke je, da si takšen učitelj delo išče drugje, ker je škoda, ki jo s svojim delom povzroča, nepopravljiva – raje sploh ne pomislim, koliko generacij lahko zavede pa naj si bo na državni ali zasebni šoli.

 

Veliko kakovostnih kadrov je na cesti in čas je, da se tudi po šolah prevetri in končno pridejo na delovna mesta tisti, ki so svojemu delu srčno predani. Učenci čutijo in zaznajo, kdo jih sprejema in kdo ne. Novodobni učitelj se zna distancirati od ‘otroških’ čustvenih reakcij, simpatije in antipatije. Otroka sprejema v celoti. V otroku začuti vsebino, ki našim fizičnim očem ni vidna. Kot je rekel mali princ: »Bistvo je očem skrito, zato moraš gledati s srcem.«

 

 

KAKO NAJ UČITELJ VZPOSTAVI DISTANCO DO SIMPATIJE IN ANTIPATIJE?

Gledati mora s srcem. Morda se sliši prežvečeno, ampak deluje. Nujno in neobhodno je, če želite postati ‘učitelj, zlate dobe’, da začnete delati na sebi. Učitelji bi morali pouk začiniti s smehom, ki jih nič ne stane in deluje čudežno. Nasmeh prinaša srečne obraze, hvaležne poglede zadovoljnih otrok, je pomoč pri čemerkoli. Ni ga moč ukrasti, kupiti, izprositi, izposoditi, ker ima svojo zdravilno moč samo takrat, kadar se ga podarja.

Avtoriteta v starem pomenu ne zadostuje več. Potrebujemo tolerantno, velikopotezno mišljenje, podprto z dobroto. K temu sodi neustrašnost. Morda ne morem razviti zanimanja za nekega človeka, ker me je strah njegovega vedenja? Kdor je močneje nagnjen h konvencionalnemu, bo na odstopanja instinktivno reagiral z antipatijo. Različnosti in posebnosti pa bo vselej občutil kot nenavadne in moteče. Tak človek na noben način ne bi smel biti učitelj ali vzgojitelj otrok v vrtcih, šolah. In nikakor ne terapevt.

(Henning Köhler)

Stare vzgojne strategije temeljijo na storilnosti, tekmovalnosti, strahu, hladnokrvnosti, moči, medtem, ko naj bi bila nova strategija poučevanja naravnana predvsem na sodelovanje, ustvarjalnost, ljubezen.

Planet Zemlja poka po šivih in treba ji je pomagati. Rešijo jo lahko samo duše z zavestjo višje razsežnosti, ki so zmožne združiti vse v univerzalno enost. Na Zemljo se rojevajo novodobni otroci, otroci z višjimi vibracijami, in to so posebni, tako imenovani zvezdni otroci. Njihovo poslanstvo je dvigniti našo zavest ter povezati naše srčne čakre in širiti mir, radost ter ljubezen na našem planetu. Želim pomagati staršem, učiteljem in seveda zvezdnim otrokom, da bo naše sodelovanje bolj prijazno in razumevajoče.

[av_image src=’https://www.pikicasonca.si/wp-content/uploads/UČITELJ-zlate-dobe-depresija-1-600×338.jpg’ attachment=’1934′ attachment_size=’medium’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ av_uid=’av-4gjd1m’][/av_image]

To so nadarjeni otroci, naši duhovni svetovalci, ki so prišli zato, da bi nam pomagali. To niso otroci, ki pridno sedijo v šolskih klopeh, ki so tiho kot miške in vdano poslušajo. Če bi takšni otroci prevladovali po vseh šolah, ne bi bilo nikoli velikih revolucionarnih sprememb. Zavedati se morate, da so ravno ti ‘problematični’ učenci prišli k vam z namenom, da odprete svoja zaklenjena srca in začutite bistvo življenja, s katerim ste sami izgubili stik. Oni so tukaj, da vas zbudijo – bodite torej hvaležni za vsakega ‘problematičnega’ učenca. Ob njih boste spoznali, kdo ste in zakaj ste tukaj. Iskreno se vprašajte, kaj vam sporočajo.

Učitelji že več let opažamo spremenjene otroke, ki nekatere dobesedno mečejo s tira, a točno zato so tukaj, da se zgodi magični preobrat v našem starem, zakoreninjenem načinu razmišljanja. Tukaj so zato, da nas naučijo čim več lekcij. Nekaterih ne bomo razumeli, za mnoge niti ne bomo vedeli, da so lekcije. Dragi zvezdni otroci (stari ali mladi), naj vas potolažim, nič ni narobe s tem, če vidite ali slišite nekaj, česar drugi ne vidijo in ne slišijo. Doživeti z vsemi čuti nekaj, kar drugi ne doživijo, je lahko zelo ganljivo, pretresljivo, samotno, srhljivo, drugačno, prijetno, izolirano, nerazumljivo … Vsekakor bodite za te darove globoko spoštljivi in hvaležni. Vse se zgodi z namenom.

Priporočam ogled dokumentarca ABECEDA (ALPHABET):

Šola otroke sistematično uničuje. V šoli dobivaj petice in bodi priden, pa bo vse v redu. Tudi na dolgi rok. Debela laž. Brez ovinkarjenja jo razkriva polemični dokumentarec Abeceda priznanega avstrijskega filmskega ustvarjalca Erwina Wagenhoferja.

Šolski sistem ignorira resnične potrebe učencev. »Pravijo, da bi otroci morali življenje jemati resno. V resnici je prav igra tisto, kar bi morali jemati resno,« opozarja Arno Stern, ustvarjalni pedagog in raziskovalec.

 

Žana Vračun, prof. likovne umetnosti

V spletni trgovini: